Brigády na poslední chvíli: největší šanci máte jako obsluha nebo recepční

Praha 3. července – Kdo chce, bez práce nezůstane. Příchod léta na trhu žádné výraznější výkyvy nezpůsobuje. Pokud si chcete ještě přes léto přivydělat, hledejte v oboru gastronomie nebo hotelnictví, kde je nejvíce nabídek. Dokládají to data inzertního webu a novin Annonce.

Nejčastěji volná pozice brigád pro studenty: recepční a číšník/servírka

I když se říká, že s letní brigádou není dobré otálet a je lepší si ji domluvit co nejvíce dopředu, dají se volná místa dobře sehnat i začátkem července. Brigádnických nabídek je totiž pořád více než poptávek, v některých oborech je dokonce výrazný převis nabídky u konkrétních profesí (viz tabulka níže).

Na inzertním webu a v novinách Annonce se přitom najdou atraktivní inzeráty pro každou generaci. „Hlavně mladé brigádníky by mohlo zajímat, že pozice číšník/servírka a recepční představují dobře dostupnou příležitost letního přivýdělku. Naopak starší lidé, zejména dámy, zase často využívají velkého množství nabídek na pozici uklízečky,“ uvádí Lenka Černá, výkonná ředitelka Annonce. „Na tato místa se navíc kromě vybraných špičkových podniků nebo firem nepožaduje žádné zvláštní vzdělání a nabídka absolutně převyšuje poptávku,“ vypočítává další výhody takových brigád Černá.

Nabídka pořád převyšuje poptávku

Volných letních přivýdělků je navíc stále více než brigádníků. „Poměr nabídky brigádnických míst a poptávky po nich se ale oproti loňsku propadl z 2,7 : 1 na 1,3 : 1 v červnu 2017,“ dodává Černá. Ještě optimističtější situace vládne v segmentu plných a částečných úvazků. Podle dat Annonce mají zájemci o pracovní poměr mnohem větší šanci najít si místo: z celkového počtu inzerátů se jich k úvazkům vztahuje téměř 9krát více než k brigádám.

Některé profese jsou přitom zvlášť žádané. „Zaměstnavatelé hledají například pomocníky v oblasti těžby a stavebnictví či ve výrobě, uklízeče, pomocné pracovníky v dopravě a skladování, v zemědělství, lesnictví, obsluhu pojízdných zařízení, řemeslníky a kvalifikované pracovníky ve stavební výrobě, řidiče nákladních automobilů, montážní dělníky, slévače nebo svářeče,“ doplňuje Kateřina Sadílková, generální ředitelka Úřadu práce České republiky.

Lehce posílila nabídka v cestovním ruchu a hotelnictví a stavebnictví

I když v létě přibývá nabídka některých sezónních prací, je situace na trhu přesto spíše stálá. „Před prázdninami naroste počet inzerátů jen o jednotky procent. Jejich počet v červnu nejvíce stoupl v cestovním ruchu a hotelnictví (5 %), stavebnictví posílilo o 4 %,“ komentuje aktuální stav Lenka Černá, výkonná ředitelka Annonce.

Nárůst poptávky po sezónní práci se ale týká i gastronomie. Poukazuje na něj i spolumajitel Kafé v kině ve Veselí nad Moravou Lukáš Báborský: „Zájemci o brigádu se nám hlásí průběžně. Největší zájem je ale vždy před letní sezónou. Uchazečů se sice najde dost, ale je třeba vybrat ty šikovné a zodpovědné. U brigádníků to naštěstí tak velký problém není, těžší už to máme se sháněním personálu na plný úvazek.

Každá praxe se počítá

Což potvrzuje, že ačkoli si dnes Češi chtějí přivydělat jen na brigádě nebo práci na zkrácený úvazek, zaměstnavatelé hledají hlavně uchazeče na hlavní pracovní poměr. Své místo v kariéře i v životopisu má ale jakákoli pracovní zkušenost. Pokud se vám tedy podaří sehnat brigádu a nemůžete nebo nechcete nastoupit na úvazek, není důvod váhat.

Jak v případě absolventa-studenta, tak i uchazeče o zaměstnání je každé (i krátkodobé) zaměstnání přínosem a může mu pomoci v nalezení stálého pracovního místa. Osvojí nebo si oživí pracovní návyky a získá zároveň praxi. Pokud se takový zaměstnanec osvědčí, může ho zaměstnavatel přijmout i do trvalého pracovního poměru,“ uzavírá Kateřina Sadílková, generální ředitelka Úřadu práce České republiky.

 

O Annonci
Annonce díky svým inzerátům spojuje nabídku s poptávkou a pomáhá tak lidem, zvířatům i věcem hledat užitek. Web Annonce navštíví zhruba 350 000 reálných uživatelů měsíčně, kteří mají k dispozici zhruba 210 000 inzerátů denně. Uživatelé mohou inzerovat zdarma ve většině rubrik jak na webu, tak v novinách. Web Annonce umožňuje inzeráty snadno a chytře zadávat i vyhledávat a je dostupný také v mobilních telefonech. Všechny inzeráty zároveň vycházejí také v tištěných novinách, které jsou čerstvě k dostání každé pondělí, středu, pátek a sobotu na 7 500 místech po celé republice. Nejvíce inzerátů nabízí Annonce v rubrikách Reality, Práce, Auto-moto a Seznamka.

Kontakt pro média:

Andrej Slivka
E-mail: press@annonce.cz
Telefon: 774 570 823

Daniela Vinšová
E-mail: daniela.vinsova@taktiq.com
Telefon: 777 875 242

Kateřina Beránková, tisková mluvčí ÚP ČR
E-mail: katerina.berankova@uradprace.cz
Telefon: 724 209 037

Zpět na seznam článků

UIG